Львівський автобусний
завод

  Сучасний “ЛАЗ”, що обслуговує аеропорти Днем заснування Львівського автобусного заводу є 21 травня 1945 р. Близько десяти ро­ків завод випускав автолавки, автокрани, автомобільні причепи. У 1956 р. експериментальний цех заводу випустив перший автобус ЛАЗ-695 і з цього моменту почався їх серійний випуск.   
Для розробки автобуса ЛАЗ закупив зразки найсучасніших європейських автобусів — “Магірус”, “Неоплан”, “Мерседес”. Їх вивчали, відчували, розглядали з точки зору технологій виробництва на ЛАЗі, в результаті чого конструкція львівського пер­вістка до кінця 1955 р. була практично розроблена. Відправною точкою при його проектуванні стала конструкція автобуса “Мерседес Бенц 321”, а зовнішні стилістичні рішення були підглянуті у автобуса “Ма­гірус TR-120”.
   У 1994 р. на базі підприємс­тва було створено Відкрите Ак­ціонерне Товариство “Львівсь­кий автобусний завод”, контрольний пакет акцій якого належав Фонду Держмайна України. У цьому ж році почалося серійне виробництво тролейбусів ЛАЗ-52522.Автобус “ЕлектроЛАЗ-183” у Тернополі
   Автобуси Львівського автобусного заводу вважалися одними з кращих в СРСР. Це було єди­не підприємство, що випускало величезну на ті часи номенклатуру машин різного призначення.
З 2001 р. завод отримав статус приватного підприємства з колективною формою власності.
У 2002 р. почався випуск чотирьох зовсім нових моделей ав­то­бусів: приміських та туристичних Лайнер-9, -10, -12, а та­кож особливо великих міських ЛАЗ-А291.Була адаптована до вимог ринку велика міська мо­дель ЛАЗ-5252.
У серпні 2003 р. зі збірного цеху виїхав півтораповерховий туристичний “ЛАЗ-5208” — перший автобус з сімейства зовсім нових моделей, яке отримало назву “Нео-ЛАЗ”. У травні 2004 р. були представлені дві наступні моделі НеоЛАЗ: міський автобус з низьким рівнем підлоги ЛАЗ-А183 “Сіті” і перонний автобус з низьким рів­нем підлоги ЛАЗ-АХ183 “Аеропорт”.
Модельний ряд автобусів обладнано двигунами Ярославського моторного заводу (Росія), фір­ми “Deutz” (Німеччина) і зад­ні­ми мостами “Raba” (Угорщина).
     У 2007 р. виробництво холдингової компанії “ЛАЗ”, в яку входять Львівський автобусний за­вод, а також Дніпровський автобусний завод (Дніпрод­зер­жинськ) і Миколаївський ма­ши­нобудівний завод (Мико­лаїв), склало 471 одиниці (автобусів і тролейбусів), обсяг то­вар­ної продукції склав 388,468 тис. гривень.
    30 березня 2010 р. у Львові підписано меморандум Кабінету міністрів України та Львівського автобусного заводу про виготовлення 1500 автобусів і 500 тролейбусів для міст, приймаючих Євро2012.