Волинь, 1270 - 1280- і
рр.

Волинське Євангеліє

Волинське Євангеліє є визначною мистецькою пам'яткою, проникливо охарактеризованою відомим мистецтвознавцем Л. Міляєвою. Вона  слушно занотувала у чудових мініатюрах Євангелія той самий зв'язок із монументальним мистецтвом минулого, який простежується у тогочасних українських іконах. Євангеліст Матвій. Мініатюра з Волинського Євангелія. Володимир Волинський, 1270—1280-і рр.

Євангеліст Марк. Мініатюра з Волинського Євангелія. Володимир-Волинський, 1270—1280-і рр."Мініатюри Волинського Євангелія розташовані у вигляді фронтиспісів до окремих книг і вводять читача в атмосферу глибокодумної творчості авторів кожного з чотирьох Євангелій. Фрескова епічність співзвучна задумові мініатюриста, його прагненню не стільки ілюструвати текст, скільки допомогти просякнутися повагою до праці письменника-мислителя. 

Всі чотири євангелісти сидять за столиками. Зрівноважена композиція постатей і архітектурного тла допомагає майстрові передати спокій і зосередженість Луки, який готує інструменти до письма, Марка, який обдумує свій твір, та Іоанна й Матвія, які пишуть. Як і у фресковому малярстві, євангелісти написані на світло-синьому фоні. Характерні риси мініатюрного живопису Волинського Євангелія — гармонійне поєднання рожево-вохристих облич з ніжно-зеленими, сіро-блакитними, бузковими тонами одягу, м'якого блиску золота й яскравих кіноварних завіс. 

Полонить тонке малярське обдарування художника, який використовує багатобарвну палітру, аби зробити тканини відчутно-легкими або важкими, м'якими або жорсткими. Живописні прийоми, блакитне тло, колір — все переконує в тому, що автором мініатюр був художник-фрескіст".